Eraldatud haridus - eraldatud kodanikud?

"Eraldatud haridus - eraldatud kodanikud?" / "Divided Education - Divided Citizens?" on Hariduspoliitika Keskuste Võrgustiku (Network of Education Policy Centers e. NEPC) poolt juhitud rahvusvaheline uurimisprojekt, mis on suunatud haridusliku segregatsiooni uurimisele erinevates riikides. Uuringu eesmärgiks on analüüsida, millist mõju omavad üksteisest eraldi eksisteerivad haridussüsteemid (eraldi õppekeelega koolid) eri rahvusest õpilaste kodanikuks kasvamisele ning mida oleks vajalik teha haridussüsteemide järk-järguliseks desegregeerimiseks.

Uuring koosneb kolmest osast: esialgne analüüs eraldatud haridust puudutavate riigi poliitikate kohta, intervjuud poliitikakujundajatega ning fookusgrupid õpilastega, ankeetküsitlus õpilaste ja õpetajate seas.

Uuring viiakse läbi lisaks Eestile Lätis, Bosnias, Kasahstanis, Kosovos, Rumeenias, Slovakkias ja Tadžikistanis.

Tulemused

Publikatsioonid:

Teostajad:
Laura Kirss
Kestus:
2008 - 2009
Finantseerijad:
Märksõnad:
Eesti haridussüsteem, hariduslik segregatsioon, eesti ja vene õppekeelega koolid, tulevased kodanikud