Infoühiskonna õpetamise võrgustik

Rahvusvahelise projekti "Infoühiskonna õpetamise võrgustik" (Network for Teaching Information Society, NETIS) eesmärgiks oli tugevdada tudengite teadmisi infoühiskonnast, arendada sellealast kompetentsi ning laiendada ja süvendada nende teadmisi. Selleks töötati välja uus, kõrghariduse tasemel pakutav ja infoühiskonna teemasid käsitlev loengukursus.

PRAXIS koostas analüüsi Eesti infoühiskonna arengust. Analüüs kirjeldab Eesti saavutusi põhilistes valdkondades ning arutleb taolisi arenguid võimaldanud faktorite üle. Artiklis väidetakse, et peamised Eesti infoühiskonna kujunemist mõjutanud tegurid on majanduslikud faktorid, avaliku sektori aktiivne roll, tehnoloogiline kompetents ning sotsiaalkultuurilised tingimused. Autor väidab, et Eesti infoühiskonna arengu alustaladeks on olnud telekommunikatsiooni- ja pangandussektorid; ettevõtted nendest sektoritest on samuti oluliste teadlikkust tõstvate ning haridusalaste initsiatiivide taga. Avaliku sektori tegevus on samuti olnud märkimisväärne läbi toetava regulatiivse keskkonna võimaldamise, aga ka infrastruktuuriliste projektide ning innovatiivsete e-teenuste käivitamisel. Avaliku sektori arenguid on samuti mõjutanud mõningad valitsusvälised organisatsioonid. IKT-alased oskused ning teadus- ja arendustegevusalane võimekus, mis on paljuski nõukogudeaja pärand, on samuti tähtsal kohal.

Samuti osaleti infoühiskonna ja eValitsemise teemalise loengukursuse läbiviimisel Avaliku Halduse Insituudis Tallinna Tehnikaülikoolis.

Projekti juhtis Budapesti Tehnoloogia- ja Majandusülikool (Budapest University of Technology and Economics (BUTE) Information Society Research Institute (ITTK)).

Tulemused

Publikatsioonid: