Sihtrühmad

Praxis mõistab kommunikatsiooni kahesuunalise protsessina, seega on aktiivne ning regulaarne partnerite ja sihtrühmadega suhtlemine meie tegevuses samavõrra oluline kui teabe jagamine. Me tegeleme oma kompetentsivaldkondade poliitika pideva seirega ja meie projektide planeerimisprotsess on avatud, nii et iga projekti puhul oleks võimalik arvesse võtta oluliste sihtrühmade vajadusi ja huve. Sellega tagame, et oleme alati kursis konkreetse probleemi praktiliste probleemide ja lahendusvõimalustega ning ei piirdu üksnes teoreetiliste ettepanekutega.

Praxis toetab erinevate huvirühmade osalemist otsustusprotsessis. Sestap püüame luua avalikus arutelus osalemiseks võrdväärseid tingimusi kõigile osapooletele, varustades neid sisuka teadmisega tegevuspoliitikatest, probleemide võimalikest eri vaatenurkadest ning alternatiivsetest lahendusvõimalustest. Eesmärgiks on saavutada olukord, kus otsustusprotsess toimub informeeritud keskkonnas.

Missiooni paremaks täitmiseks teeme koostööd kõigi huvitatud osapooltega, nii organisatsioonidega kui eraisikutega.

Avalik sektor

Meie kõige tihedamad koostööpartnerid seni on olnud avaliku sektori organisatsioonid (ministeeriumid, ametid). 

PRAXISe üks põhimõtteid on sõltumatus, mistõttu me ei täida üksikute poliitiliste erakondade või maailmavaatest ajendatud tellimusi. Samas on meie tegevus suunatud kõigile otsusetegijatele, kes soovivad edendada Eesti elu. Tõenduspõhise poliitika edendamisel teeme senisest enam koostööd erinevate põhiseaduslike ja parteiüleste institutsioonidega (nt Riigikogu komisjonidega, Presidendi kantseleiga, Õiguskantsleriga, Riigikontrolliga, Eesti Pangaga jt).

Eraldi oluline sihtrühm regionaalselt tasakaalustatud arengu seisukohast on kohaliku tasandi poliitikakujundajad.

Ka edaspidi soovime olla sõltumatu strateegiline partner avalikule sektorile kui avalike huvide peamisele esindajale.

Kodanikuühiskonna organisatsioonid

Üks Praxise eesmärke on toetada ühiskonnas osalusdemokraatia põhimõtteid ja edendada avalikku arutelu. Et kodanikuühiskonna sektor kui selle protsessi olulisim osapool vastaks kodanike ja avaliku sektori otsustajate ootustele, peavad nad olema varustatud oma rolli täitmiseks vajalike vahendite ja teadmistega. Just viimases näeb Praxis sõltumatu ekspertorganisatsioonina võimalust kaasa aidata kodanikuühenduste kujunemisel. Edaspidi soovime saada kodanikuühiskonna organisatsioonidele strateegilisteks partneriks, et neist kujuneksid avaliku sektoriga võrdväärsed partnerid ning saaksime koostöös paremini kodanike ühishuvisid esindada.

 

Erasektor

Eesti ettevõtete tulevik ja ühiskonna majandusareng sõltub olulisel määral riigi poliitilistest valikutest ning maailmas laiemalt aset leidvatest arengutest. Praxis pakub unikaalset võimalust ettevõtjatel ja tööandjate esindusorganisatsioonidel mõjutada Eesti ühiskonna jätkusuutlike strateegiliste otsuste kujunemist ning elluviimist. Rahvusvaheline tipptase teadmistes ning sõltumatu analüüs aitab kaasa Eesti majandus- ja sotsiaalpoliitiliste valikute tegemisel sisukate alternatiivide ja innovaatilisi lahenduste ning nende tulemuslikkuse arvestamisele. Koostöös Praxisega on ettevõtjatel ja ettevõtlusorganisatsioonidel võimalus saada osa uusimat teadmistest mujal maailmas (sh Euroopa Liidus) toimuvate arengute kohta, et olla valmis tuleviku väljakutseteks.

Regionaalne ja EL kogukond

Globaliseeruvas maailmas mõjutab iga riigi areng teatud määral lähipiirkonda ja vastupidi. Nii on alates ELiga ühinemisest Eesti poliitika kujundamine põimunud EL omaga. Sestap on meil ka edaspidi kavas läbi koostöö EL institutsioonide, teiste mõttekodade ja uurimisasutustega hoida end kursis ning osaleda regionaalses ja EL taseme poliitikakujundamises. Ühtlasi soovib Praxis läbi tiheda rahvusvahelise koostöö vahendada Eestisse teiste riikide teadmisi ja kogemusi. Lisaks on meie eesmärk saavutada rahvusvahelisel tasandil juhtiv roll Balti mere regiooni kogemuste ja arengute analüüsimisel. Meie peamine koostööstrateegia on aktiivne osalemine erinevates EL võrgustikes.

EL naabruskond ja teised siirderiigid

Eestit peetakse tavaliselt kiire ja eduka demokraatlikule riigikorrale ülemineku reformikogemusega riigiks. Oleme veendunud, et teistel oleks õppida Eesti reformikogemusest, nii õnnestumistest kui tekkinud probleemidest. Praxis jätkab teadmiste ülekandele suunatud ühisprojekte, mis võimaldab meie töötajate oskuste arendamist ning kogemuste saamist poliitikakujundamisel erinevas keskkonnas.