Seoses praktika arendamise riikliku kava koostamisega viis Praxis läbi õpetaja esmakoolituse pedagoogilise praktika analüüsi, mille eesmärk oli kaardistada 15 õpetaja esmaõppe õppekava raames pedagoogilise praktika korraldus- ja rahastamine, analüüsida pedagoogilist praktikat õppekavatüüpide kaupa ja praktikakorralduse põhimõtete põhjal.
Pedagoogilise praktika analüüsi sihtrühm oli Eesti kõrgkoolide ja haridus- või praktikaasutuste õppejõud või õpetajad (kes juhendavad praktikat), praktika korraldajad ja koordinaatorid, õppekava (programmi)juhid ning üliõpilased.
Täpsemalt keskendus analüüs järgmistele küsimustele:
1) Milline on üldine praktikakorraldus kõrgkoolides?
2) Milline on praktika töömaht (nii ettenähtud töömaht kui ka reaalne)?
3) Mis on praktika hind (sh töö maht, palga-, materjalide, logistika, tehnika- ja koolituskulu)?
4) Millised on pedagoogilise praktika tugevused, arenguvajadused, võimalused ja ohud (SWOT analüüs)?
5) Kuidas vastab täna toimuv praktika väljapakutud praktikakorralduse üldpõhimõtetele?
Uuring toimus 4 etapis: taustaanalüüs praktika dokumentide põhjal, intervjuude ja fookusgruppide tegemine, SWOT analüüs ning tulemuste arutelud Eduko praktika arendamise töörühmaga.