Käesoleva uuringu, mis on osa rahvusvahelisest Hariduspoliitika Keskuste Võrgustiku (NEPC) projektist, keskmes on eraõpetus ning selle fenomeni olemus Eestis. Eraõpetuse (ingl. k private tutoring) all käsitletakse tasulist kooli akadeemiliste õppeainete õpetamist-juhendamist, mis toimub täiendavalt üldhariduskoolides läbiviidavale tasuta õppele. Eraõpetus hõlmab nii individuaalselt kui ka väikestes gruppides läbiviidavat juhendamist eraõpetaja poolt aga ka kursusi, mida pakuvad nii üksikud õpetajad-õppejõud kui ka firmad.
Projekti eesmärkideks on:
- selgitada välja sidusgruppide teadlikkus ning nägemus eraõpetusest ning sellega seotud probleemidest Eestis;
- tuua esile poliitikavalikud ja alternatiivsed lähenemised eraõpetusele;
- leida lahendusi eraõpetusega kaasnevate probleemide lahendamiseks.
Projekti raames viiakse läbi kvalitatiivne analüüs eraõpetuse nähtuse olemuse selgitamiseks: haridusvaldkonna olulisimate sidusgruppide (haridusametnikud, õpetajad, koolijuhid, lapsevanemad jne) nägemuste põhjal valmib ülevaade eraõpetusest ja selle olemusest Eestis.
Projektis osalevad lisaks Eestile veel: Aserbaidžan, Bosnia ja Hertsegoviina, Horvaatia, Gruusia ja Mongoolia.