Üldhariduskoolide võrgu korraldamineTöö aluseks oli Haridus- ja Teadusministeeriumi soov analüüsi alusel välja selgitada lähitulevikus tõmbekeskusteks kujunevad koolipiirkonnad Eestis, lähtudes nii piirkondade demograafilisest olukorrast (õpilaste arvust) kui ka nende infrastruktuurist. Uuringu eesmärgid olid järgmised:
Nende eesmärkide täitmiseks tuli analüüsida taustaandmeid, koostada ülevaade viimase kümne aasta üldhariduse koolivõrgust ja selles toimunud muutustest, analüüsida maakondade ja omavalitsuste lähituleviku arengukavade haridust käsitlevaid osi, analüüsida õpilaste liikumist omavalitsuste vahel, koostada õpetajaskonna iseloomustus, analüüsida koolivõrku mõjutavaid objektiivseid tegureid ja erandeid koolivõrgu kujunemisel ning seoseid koolitüübi ja asukoha vahel. Hariduse kvaliteedi analüüs lähtus õpetajate motiveeritusest ja „Hea kooli” tunnusmärkide mõistmiseks vajalike kriteeriumide ja nende sisu testimisest. Uuring tugines 2000. aasta rahvaloenduse, registri „Eesti Hariduse Infosüsteem” õpilaste, üliõpilaste ning arst-residentide alamregistri üldhariduskoolide õpilaste registri, riikliku statistika, rahvastikuregistri ja pedagoogide registri andmetele. TulemusedPublikatsioonid:Üldhariduskoolide võrgu korraldamine: lõpparuanne Töö eesmärgiks oli välja selgitada lähitulevikus tõmbekeskusteks kujunevad koolipiirkonnad Eestis, lähtudes nii piirkondade demograafilisest olukorrast (õpilaste arvust) kui ka nende infrastruktuurist. |