Pedagoogilise praktika analüüs kuues kõrgkoolis

Seoses praktika arendamise riikliku kava koostamisega viis Praxis läbi õpetaja esmakoolituse pedagoogilise praktika analüüsi, mille eesmärk oli kaardistada 15 õpetaja esmaõppe õppekava raames pedagoogilise praktika korraldus- ja rahastamine, analüüsida pedagoogilist praktikat õppekavatüüpide kaupa ja praktikakorralduse põhimõtete põhjal.

Pedagoogilise praktika analüüsi sihtrühm oli Eesti kõrgkoolide ja haridus- või praktikaasutuste õppejõud või õpetajad (kes juhendavad praktikat), praktika korraldajad ja koordinaatorid, õppekava (programmi)juhid ning üliõpilased.

Täpsemalt keskendus analüüs järgmistele küsimustele:
1) Milline on üldine praktikakorraldus kõrgkoolides?
2) Milline on praktika töömaht (nii ettenähtud töömaht kui ka reaalne)?
3) Mis on praktika hind (sh töö maht, palga-, materjalide, logistika, tehnika- ja koolituskulu)?
4) Millised on pedagoogilise praktika tugevused, arenguvajadused, võimalused ja ohud (SWOT analüüs)?
5) Kuidas vastab täna toimuv praktika väljapakutud praktikakorralduse üldpõhimõtetele?

Uuring toimus 4 etapis: taustaanalüüs praktika dokumentide põhjal, intervjuude ja fookusgruppide tegemine, SWOT analüüs ning tulemuste arutelud Eduko praktika arendamise töörühmaga.

 

 

 

Tulemused

Publikatsioonid:

Teostajad:
Hanna-Stella Haaristo, Tiina Pauklin, Laura Kirss, Leelo Tiisvelt
Kestus:
2011 - 2012
Finantseerijad:
Märksõnad:
pedagoogiline praktika, õpetajakoolitus