Õppenõustamisteenuste kättesaadavus ja rahulolu

Projekti eesmärgiks on hinnata ESF programmi “Õppenõustamissüsteemi arendamine” raames 2009. aastal loodud maakondlike õppenõustamiskeskuste tööle rakendumist. Täpsemalt on uuringu eesmärgiks välja selgitada:

1. piirkondlikes õppenõustamiskeskustes pakutavate nõustamisteenuste kättesaadavus üldhariduskoolidele ja koolieelsetele lasteasutustele;
2. üldhariduskoolide ja koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide rahulolu piirkondlikes õppenõustamiskeskustes pakutavate nõustamisteenustega;
3. üldhariduskoolide ja koolieelsete lasteasutuste ootused piirkondlikele õppenõustamiskeskustele;
4. tugiteenuste kättesaadavus ja HEV õpilaste toetamine haridusasutustes.

Õppenõustamiskeskuste ellukutsumise põhjuseks oli toimiva pedagoogilis-psühholoogilise nõustamise killustatus ja suured erisused piirkonniti. Suurte piirkondlike erinevuste tõttu kannatas õpiraskustesse sattunud, hariduslike erivajadustega (edaspidi HEV) või sotsiaalsete probleemidega lastele, nende vanematele ja õpetajatele pakutava toe kvaliteet. Olukorras, kus eripedagoogilist, psühholoogilist ja sotsiaalpedagoogilist nõustamist ning õpituge pakkuvad keskused olid kohalike omavalitsuste finantseerimisel loodud vaid Tartus ja Pärnus, oli probleemiks tugiteenuste kättesaadavus eri piirkondades. Nõustamisteenuste kättesaadavust ja kvaliteeti mõjutas oluliselt ka kvalifitseeritud tugispetsialistide vähesus haridusasutustes.

Programmi “Õppenõustamissüsteemi arendamine” koordineerib ja käesolevat uuringut rahastab Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus.

Tulemused

Publikatsioonid:

Ettekanded

Teostajad:
Laura Kirss, Eve Mägi, Helen Biin, Kaja Plado
Kestus:
2011 - 2011
Finantseerijad:
Märksõnad:
õppenõustamine, tugiteenused, hindamine