Eesti keele õppe ja tasemeeksami sooritamise motivatsioon

Uuringu eesmärgiks oli anda ülevaade Eesti riigikeele eksamist läbi erinevate perspektiivide ja pakkuda informatsiooni keeleeksami läbiviimise tõhustamiseks. Uuring käsitles ka eesti keele tasemeeksamile registreerunute eesti keele õpet.

Uuringu sihtrühmaks oli Eesti venekeelne elanikkond, kellel on EV kodakondsuse saamiseks või tööalaselt vajalik sooritada eesti keele tasemeeksam ning kes on eksamile registreerunud. Uuringusse olid kaasatud nii need inimesed, kes on eksami sooritanud edukalt kui ka need, kes eksamil läbi kukkusid või eksamile minemata jätsid. Uuringu raames viidi läbi andmeanalüüs Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse eksaminandide andmebaasi andmetest, ankeetküsitlus 2007. aastal eksamile registreerunute seas, süvaintervjuud eksami ebaedukalt sooritanutega, fookusgrupi intervjuud eksami konsultantide-eksamineerijatega ning Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse ametnikega.

Täpsemalt oli uuringu eesmärgiks anda ülevaade järgmistest eesti keele tasemeeksamite sooritamise ning eesti keele õppega seotud aspektidest:

  • eksamile tuleku põhjused,
  • eksami taseme valiku tegemist mõjutavad tegurid,
  • eksamit sooritada soovivate inimeste arvu vähenemise põhjused,
  • eksamile mitteilmumise põhjused,
  • eksamit edukalt sooritajate osakaalu langemise põhjused,
  • eksaminandide eesti keele õppe kogemused ja rahulolu,
  • eksaminandide edasised kavatsused eesti keele õppe osas,
  • eksamieelse toe vajadus.

 

 

Teostajad:
Laura Kirss ja Marre Karu
Kestus:
2008 - 2008
Finantseerijad:
Märksõnad:
eesti keele õpe, eesti keele tasemeeksamid