Eesti põhikooli- ja gümnaasiumivõrgu analüüs aastaks 2020

Haridus- ja Teadusministeeriumi (HTM) tellitud "Eesti põhikooli- ja gümnaasiumivõrgu analüüs aastaks 2020" on jätk Praxise poolt 2005. aastal teostatud uuringule "Üldhariduskoolide võrgu korrastamine". Analüüsi eesmärk on prognoosida Eestile HTMi poolt etteantud kriteeriumite põhjal optimaalset põhikoolide ja gümnaasiumide võrku aastaks 2020, mängides läbi erinevaid võimalikke stsenaariume. Lisaks käsitleb analüüs koolivõrgus toimunud muudatusi alates eelmise (2005) prognoosi teostamisest.

Analüüsil on kolm osa:

1. Optimaalse gümnaasiumivõrgu prognoos aastaks 2020

Selles osas luuakse ülevaade gümnaasiumivõrgu kujundamise võimalusest, mängides läbi erinevaid võimalikke stsenaariume ja lähtudes HTMi etteantud kriteeriumidest. Analüüsi tulemusel valmib iga maakonna kohta gümnaasiumivõrgu prognoos. Tegemist on puhtalt statistilise modelleerimisega tuginedes õpilaste jm seotud andmetel ning seadusandlikel kriteeriumitel.

2. Optimaalse põhikoolide võrgu prognoos aastaks 2020

Selles osas luuakse ülevaade põhikoolide võrgu kujundamise võimalusest, mängides läbi erinevaid võimalikke stsenaariume ja lähtudes HTMi etteantud kriteeriumidest. Analüüsi tulemusel valmib iga omavalitsuse kohta põhikoolide võrgu prognoos. Tegemist on puhtalt statistilise modelleerimisega tuginedes rahvastiku, maa-ameti ja kooliminejate prognoosi andmetel ning seadusandlikel kriteeriumitel.

3. 2005. a Praxise uuringus välja toodud koolivõrgu võimalike arengusstsenaariumide rakendumise analüüs

Selles osas vaadeldakse igas maakonnas toimunud koolivõrgu muudatusi alates aastast 2005 ning võrreldakse, kuidas on igas maakonnas koolivõrgu korrastamine toimunud võrreldes prognoosituga. Selles osas kasutatakse analüüsis koolivõrgu muutusi kajastavat statikat ning omavalitsusliitude ja maavalitsuste haridusekspertide intervjuudest kogutud teavet.

Töö valmib märtsi lõpuks.

 

 

 

 

 

Teostajad:
Laura Kirss, Kaire Põder, André Veski, Triin Lauri
Kestus:
2013 - 2014
Finantseerijad:
Märksõnad:
üldhariduskoolid, koolivõrgu analüüs, koolivõrgu prognoos