Soolise võrdõiguslikkuse lõimimine üld- ja kõrgharidusse

Projekti eesmärk on sooliste stereotüüpide ning nende edasikandumise tsükli murdmine inimeste koolitamise, nende teadmiste ja oskuste suurendamise ja hoiakute muutmise kaudu. Projekti esmane fookus on kõrgharidusel ning soolise võrdõiguslikkuse temaatika süsteemsel integreerimisel kõrgharidussüsteemi. Projekti teisene kese on soolise võrdõiguslikkuse temaatika lõimimine ka üldharidussüsteemi läbi tegevõpetajate, koolijuhtide ja õpetajakoolituse üliõpilaste koolitamise.

Projekti käigus töötatakse välja soolise võrdõiguslikkuse alane õppemoodul kõrgkoolidele, mis on loodud teadmistele ja uuringutele tuginedes spetsiaalselt Eesti ühiskonna ja Eesti tudengite vajadusi silmas pidades. Ülikoolide jaoks välja töötatav õppemoodul koosneb kahest osast ehk alamoodulist, mida on võimalik pakkuda nii ühtse tervikuna kui ka eraldiseisvate osadena. Mooduli üldosa pakub üldiseid teadmisi ja oskusi, mooduli teine osa on suunatud erialaspetsiifiliste teadmiste ja oskuste arendamisele. Õppemoodul luuakse õpetajakoolituse ning sotsiaalteaduste õliõpilasi silmas pidades, kuid selle üldosa on võimalik pakkuda ka teiste erialade tudengitele. Loodud õppemooduleid testitakse sihtrühmal 2015. aasta kevadel.

Lisaks õppemoodulile valmistatakse projekti käigus ette ka soolise võrdõiguslikkuse alased täiendkoolitusprogrammid üldhariduskoolide juhtidele ja õpetajatele ning kõrgkoolide õppejõududele. Ka täiendkoolitusi testitakse 2015. aasta kevadel ning seda on võimalik sihtrühmale pakkuda ka peale projekti lõppu.

Projekti käigus kogutud informatsioon ja loodud materjalid koondatakse projekti veebiportaali. Kogutud ja loodud materjalide ning teadmiste koondamine veebiportaali võimaldab informatsiooni kasutada laiemal sihtgrupil, kui projekti käigus otseselt kaasata on võimalik. Samuti jäävad materjalid veebiportaalis kättesaadavaks peale projekti lõppu.

Enne õppemoodulite ja täiendkoolituste lähenemisnurga valimist, metoodika ja sisu loomist viiakse läbi põhjalik eeluuring, mille käigus intervjueeritakse üliõpilasi ja eksperte ning anketeeritakse üliõpilasi. Samuti kogutakse teiste riikide sarnaseid kogemusi, töötatakse teoreetilise ja empiirilise kirjandusega. Õppemoodulite ja täiendkoolituste testimise käigus toimub ka mõju-uuring, mille abil saadakse tagasisidet koolituste sisu, ülesehituse ja metoodika ning koolitatavate ootuste ja rahulolu kohta.

2014. aasta septembris toimub projekti sidus- ja sihtrühma esindajate osalusel ümarlaud, kus tutvustatakse eeluuringute tulemusi ning arutletakse seonduvatel teemadel. 2015. aasta hilissügisel korraldame projekti tulemusi kokku võtva ning edasisi sihte seadva Praxise Mõttehommiku.

Projektis teevad ekspertidena kaastööd Gaudencia Mutema (Bergeni Ülikool), Berit Branth (Norra Teadus- ja tehnoloogiaülikool), Desiree Ljungcrantz (Linköpingi Ülikool).

Teostajad:
Helen Biin, Marre Karu, Eve Mägi, Pirjo Turk, Eneli Mikko, Kairi Talves (TÜ)
Kestus:
2014 - 2015
Finantseerijad:

Uudised

Uudised puuduvad