Eesti õppejõud 2012

Uuringu „Eesti õppejõud 2012” eesmärk on anda ülevaade õppe­jõudude taustast ja nende tööd puudutavatest erinevatest tahkudest, mis hõlmavad näiteks ajakasutust, töömotivatsiooni, õpetamist, teadustööd ja rahulolu. See on esmane statistiline ülevaade Eesti õppejõududest, nende tööst ja hoiakutest.

Ülevaateuuringus keskenduti muu hulgas sellele, missugune on õppejõudude haridustaust ja õpeta­mis­kogemus, kuidas jaguneb nende aeg õpetamise ning teadus-, arendus- ja/või muu loometöö vahel, aga ka küsimusele, missugust tuge ja koolitust vajavad õppejõud, et olla oma igapäevatöös edukas.

Uuringu valimisse kuulusid Eesti ­kõrg­koo­lides põhikohaga töötavad õppejõud. Uuring korraldati veebiküsitlusena. Selle käigus täitis ankeedi 948 õppejõudu, kuid pärast andme­puhas­tust jäi valimisse 818 vastajat.

Uuring võimaldab saada kõrghariduspoliitika kujundajatel,  kõrgharidusasutuste juhtkondadel ja teistel osapooltel edasiseks otsustamiseks vajalikku infot, eelkõige selleks, et:

  • saada ülevaade õppejõudude olukorrast, tegemistest ja motivatsioonist;
  • suunata ja tasakaalustada akadeemilise professiooni erinevaid komponente, nt teadustöö ja õpetamine;
  • hinnata seniste õppejõudude õpetamisoskusi edendavate tegevuste tulemuslikkust;
  • välja töötada õppejõudude täienduskoolituse programme.

Tulemused

Publikatsioonid:

Teostajad:
Laura Kirss, Eve Mägi, Hanna-Stella Haaristo, Mihkel Nestor, Maarja Beerkens, Mari Karm, Eneli Mikko
Kestus:
2012 - 2013
Finantseerijad:
Märksõnad:
kõrgharidus, õppejõud